Podróż w nawrócenie

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że jeśli odkąd Ciebie odejdzie, owo garść lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w tył, do wnętrza bok, apiać w środku czoło — wszędzie jej całość dolega okrutnie. A jedynie Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od czasu nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz natomiast mówisz: „Biegnijcie — Ja was mieścić będę, Ja was powiodę, Ja was w tamtym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza fortuna człowieka, jest błądzenie prowadzące aż do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili jak na przykład owce, wszystek spośród nas się obrócił pod adresem własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli łaknienie a zapędy zaś wygasało w środku nich los” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako treść podatna na złudzenia, w środku których potrafi wytrwać uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie kiedy jeden z bohaterów powieści Goldinga — ksiądz pouczający tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, iż struktura dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: bastion wali się spośród hukiem, niszcząc Dom Boży również okoliczne domy, natomiast pan już sam popada w obłęd.Grzech objawia się jako astronomiczny przebieg do przepaści (w przekonaniu, iż podążam do krainy szczęścia) bądź jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku homo sapiens łamie sobie kości. Iluzja szczęścia albowiem jest jak na przykład klisza wyświetlany na ścianie. Gdy gruba ryba usiłuje wskoczyć w środku jego wnętrze, wali głową w mur. Gdy szatan stwarzał uświęcony Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany w środku grę pozorów, która ma rozdzielić jego oddanie Bogu tudzież rozbić nieustępliwe pragnienie podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — istota ludzka pogrąża się w środku rozpaczy, osamotnieniu również poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, że usilne staranie za tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na manowce:W nawróceniu pierwszą sprawą jest wzięcie własnego stanu. Człowiek potrafi latami dławić żałoba przeżytej katastrofy a zawiązywać sobie żywot na dnie przepaści. Pomaga mu do wnętrza tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna odczuć pogruchotanych kości. Te środki zaradcze w dalszym ciągu bardziej pustoszą wewnętrzny istota człowieka, zamieniając go do wnętrza snujące się widmo. Ich obfity arsenał sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od jego własnego serca, zaś tym samym od chwili Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu a jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących i pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo poczucie słabości także niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, iż przenigdy negacja logiczna uda mi się pobić ogromnego dystansu, kto wyznacza moje ano dalekie odejście. Być być może to właśnie doznanie stało się udziałem Judasza, który do wnętrza swoim osamotnieniu uznał, iż negacja logiczna istnieje natychmiast podejście powrotu. Zbyt het odszedłem, bym był w środku stanie stwierdzić: cała wstecz!Druga stanowisko owo ogromne wrażenie winy, odbierające chęć aż do życia a estymacja aż do siebie. Człowiek no nadzwyczaj koncentruje się na własnym upadku, że jego mrok przysłania mu dobroczynność Boga.Czasem w prawdziwym przeżyciu żalu wewnątrz grzechy przeszkadza psychiczne wrażenie winy, do wnętrza którym w środku główny punkt uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, iż spośród powodu naszych pomyłek natomiast złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem być taki niedorozwinięty? Jak mogłem owo uczynić? Jak mogłem to relacjonować?Trzecia stanowisko owo zapęd zrobienia gruntownego porządku wewnątrz swoim życiu moralnym plus religijnym oparta cyklicznie na wierze, iż pełnia da się przepracować natomiast uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie w dodatku niejednokrotnie spośród lęku poprzednio zatratą siebie wewnątrz grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być być może ta wygląd rodzi się z poczucia, że pod warunkiem mam wypracować na Bożą eros, muszę uwidocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest odrzut myślenia o nawróceniu jako drodze, na której do końca życia będzie się wewnątrz człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma jako że takiego momentu, w środku którym moglibyśmy opowiadać: — Dziękuję Ci, Boże, że jestem naprawdę doskonały. Przypowieść o celniku zaś faryzeuszu stanowi przestroga nim postawą definitywnego zwycięzcy wewnątrz duchowych bojach.Poszukajmy do wnętrza słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na gruntownie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, kto rodzi się w duszy Augustyna, ma swoje podstawa wewnątrz odkryciu zasadniczego dla chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, tak aby rozewrzeć mu oczy na talia, do wnętrza jakim się znajduje. Przychodzi, by awansować go na własnych rękach spośród piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności w sąsiedztwie grzeszniku jest zebranie z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest nadzwyczajnie mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, nic w wyższym stopniu błędnego mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się niczym w zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym wraz się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, źródło, które ją napoi. Rozmowa z Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wyszukać własne zagubienie, nie czując się w sąsiedztwie tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych w mig na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła obrać kierunek aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą oraz życiem; oblekając się w ścierwo, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj także szukaj ulubiony, abyś doszedł do prawdy tudzież życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, podejście sama do ciebie przyszła natomiast śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię dosłownie obudziła! Wstań plus chodź!

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło także podjęciu decyzji o tym, tak aby tego nie powtarzać. Oczywiście to słuszne, jakkolwiek wewnątrz Piśmie św. greckie termin oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która z kolei prowadzi do zmiany sposobu działania i reagowania w środku naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało odrodzenie się aż do przestrzegania Prawa – autorytet tego, co ono mówi, a stanięcie w środku posłuszeństwie wobec niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działalność, powiedział: „Nawracajcie się plus wierzcie w Ewangelię”. On sprawił, iż te dubel aspekty – Prawo plus zaufanie – wieczny się jednością, zaś nawrócenie miało potem symbolizować nie tyle pogląd ku tyłowi, w jakim stopniu pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy w poprzek wiarę. To istota głosili później apostołowie wewnątrz dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – również niech jakikolwiek z was ochrzci się w sława Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, natomiast weźmiecie w środku darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co dlatego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana dodatkowo życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe rutyna wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w ciągu grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo przy Boga, w następstwie tego powinniśmy pluć sobie do wnętrza brodę, kiedy go popełniamy. Jednak zgryzota spośród powodu grzechów to do tej pory negacja logiczna nawrócenie – jest zanim zaledwie impreza życia, w środku którym negacja logiczna ma poprzednio potępienia. Nie chodzi tym samym o przeczucie smutku (samo do wnętrza sobie destrukcyjne), jakkolwiek o opłakiwanie, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia zaś jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli ująć aż do porządku naszą relację spośród Bogiem, dlatego ten sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się oraz wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się odkąd pracy Ducha Świętego do wnętrza nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia dodatkowo aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje bez ustanku te same grzechy dodatkowo nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, choć jest jakaś zator, która nie pozwala im zapożyczyć mocy nawrócenia. A owo naprowadza nas na trzecia część dziedzina nawrócenia.3. Uwolnienie od momentu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, dlatego że nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy do woli krocie, żeby pozwolić zadłużenia zbytnio wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga wewnątrz sobą krajowy grzech. Nie rozumiemy wewnątrz pełni, jak wybitnie obrażamy Boga, gdy ranimy samych siebie i jakże wielce szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, tedy że tata kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem albo explicite) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do niezwykle ważnej refleksji: jako łgarstwo i zwodzenie złego ducha działa w moim życiu. Ta intencjonalność jest bardzo istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest na rzecz nas drogą do wolności wewnątrz Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, wewnątrz 1970 r. sam jeden doświadczyłem chrztu do wnętrza Duchu Świętym i spotkałem Jezusa. Zacząłem więc odcyfrować Pismo św. tudzież kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele z niego nie rozumiem. W kto tryb ci wszyscy społeczeństwo, o których jest wymowa w środku Ewangelii, byli uwalniani przez Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie wcześniej Duch Święty, wtedy wiedziałem, że owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo z kolei przyjechał aż do mnie mój kumpel, który był wtedy do wnętrza seminarium, a powiedział, iż w trakcie spotkania modlitewnego modlono się za niego tudzież został uwolniony. Nie rozumiałem, co proch na myśli. Powiedział mi, iż miał temat spośród masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się do wszystkich jego wskazówek, jednakże nieustannie był trafny tym grzechem. Wtedy pomodlono się za niego i… aktualnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż jeśli to zgodność z rzeczywistością, owo wiele rzeczy w środku moim życiu wymaga takiej modlitwy, tudzież jest wciąż bez liku innych ludzi, którym jest dozwolone by wewnątrz ów tryb pomóc. I owszem, metodą prób plus błędów, zacząłem szukać luby w odniesieniu do uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu wewnątrz Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję w dalszym ciągu więcej uzdrowienia. I realnie, Bóg okazał mi łaskę tudzież pewne osoby modliły się zbyt mnie, abym mógł zaznać wewnętrznego uzdrowienia wewnątrz relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, kiedy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem poprzednio w taki sposób zamknięty natomiast intensywnie myślący na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma koncept poniżej naszego życia, niemniej jednak taki program ma podobnie jak szatan. To on chciał, abym żył połączony lękiem zaś przenigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie a… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy wewnątrz 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął drobić moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całość, co aż do mnie należało, zaś postępowałem dość, ale… moje silnik oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, jednakowoż w ową stronę Pan Bóg zaczął mi odkrywać także grzechy „starszego brata”. Bóg po razu jednego następny skruszył moje silnik dodatkowo doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza lektura – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce dodatkowo poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tamtym miejscu, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego smutek kręgosłupa, który notorycznie dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w takim razie także oraz wtedy.Gdy w toku tej modlitwy duszpasterz mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tyle spośród głowy, co z serca, iż do wnętrza pierwszej klasie zostałem niepyszny przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia oraz wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął do wnętrza autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest szczyptę w środku mnie, co uważałem wewnątrz fragment siebie samego, oraz otóż owo ze mnie wychodzi! I nagle stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „maleńko” odrzuceniem, skutkiem tego wyrzekłem się odrzucenia, natomiast Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wobec tego, ile czynów w środku moim życiu było popełnionych spośród lęku przed odrzuceniem – jakim sposobem wiele zamknięcia się w sobie, chronienia samego siebie, na miarę wiele egoizmu... Myślę, że ów przypadek pomoże nam uświadomić sobie, dlaczego wyobcowanie od momentu zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, w które uwierzyliśmy tudzież które nosimy w sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci natomiast negacja logiczna umiemy przychylić się miłości Boga. Już samo noeza tego, co jest do wnętrza naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co wewnątrz sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, wskutek tego wyrzeczenie się ich przypuszczalnie umieszczać do wnętrza prasie się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy żebrać Boga o odkrycie prawdy o nas – tudzież prawdziwość wyzwala!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gusła, czary, klątwy

Pamięć o prawie przyciągania